QIK
Nazwa marki QIK jest skrótem od hasła Quality of Instal-Konsorcjum i została powołana do życia w 2004 roku. Obecnie zakres towarów oferowanych pod marką QIK obejmuje kompletny system instalacyjny w oparciu o rurę wielowarstwową z wkładką aluminiową. W ofercie QIK znajdują się towary o wysokich walorach jakościowych, których produkcję zleca IK bezpośrednio u renomowanych producentów krajowych i zagranicznych. Promocja tych towarów skierowana jest wyłącznie do firm wykonawczych a polityka cenowa jest ustalana przez IK zapewniając niższą cenę dla Klienta końcowego i oczekiwaną marżę handlową dla firmy wykonawczej.
Promocja marki odbywa się przez hurtownie IK, mailing, Biuletyn Instal-Konsorcjum, reklamę w prasie branżowej i akcje promocyjne. Dostępna jest też osobna witryna internetowa www.qik.pl.
Dystrybucja towarów do firm wykonawczych odbywa się wyłącznie poprzez hurtownie Instal-Konsorcjum, które zawarły z IK umowę dystrybucyjną Towary te nie są dostępne w innych placówkach handlowych czy Internecie, co czyni je bardziej atrakcyjnymi dla firm wykonawczych zaopatrujących się w hurtowniach Instal-Konsorcjum.
GAVIA
Marka GAVIA zarezerwowana jest dziś wyłącznie dla grzejnika aluminiowego, którego specyfika sprzedaży na rynku nie pozwala osiągnąć wysokiej marży handlowej. Dzięki skali zakupów Hurtowni IK oraz ścisłej współpracy z producentem w ramach pozostałej oferty handlowej nasza Grupa jest jednym z liderów sprzedaży grzejnika aluminiowego.
VITECO
Viteco to marka z grupy premium – towary o najwyższych walorach jakościowych, oferujące firmie wykonawczej dużą wartość dodaną. W jej skład wchodzą towary z grupy Odnawialnych Źródeł Energii (OZE) oraz ich osprzęt, będące odpowiedzią na najnowsze trendy w dziedzinie techniki grzewczej. Wymaga to indywidualnego podejścia oraz większej wiedzy technicznej i handlowej niż w przypadku produktów QIK czy GAVIA, która, dobrze i szybko przyswojona, może stanowić potężny oręż w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Sprzedaż tych towarów nastawiona jest głównie na oferowanie pełnych systemów i pakietów, a dystrybucja towarów VITECO odbywa się tylko i wyłącznie przez hurtownie IK do firm wykonawczych. Są przez to niedostępne dla klienta ostatecznego w innych placówkach handlowych i Internecie.
Marka VITECO silnie nawiązuje do wartości takich jak: bezpieczeństwo, komfort, oszczędność – dla użytkownika oraz wiedza, rozwój, umiejętności – dla hurtowni i partnerów GIK.
Działania promocyjne marki VITECO obejmują reklamę w czasopismach branżowych, mailing, artykuły w Biuletynie Instal-Konsorcjum, stronę internetową www.viteco.pl oraz Program VITECO.
CONCEPT
Marka Concept w 2012 r. obchodziła jubileusz 40-lecia. Jest to marka rozpoznawalna szczególnie na rynkach: niemieckim, austriackim, francuskim i czeskim, a jej produkty cieszą się dużym uznaniem w oczach instalatorów, dla których towary te są dedykowane. Dzięki systematycznej pracy wszystkich Udziałowców EDT, którzy zobowiązali się do oferty Concept wprowadzać wyłącznie towary uznanych europejskich producentów, cechujące się wysoką jakością i przeznaczone wyłącznie do fachowej dystrybucji, marka Concept stanowi bardzo ważny czynnik sukcesu w budowaniu przewagi konkurencyjnej hurtowni należących do EDT.
Od 2012 r. Instal-Konsorcjum jest udziałowcem EDT GmbH, dzięki czemu może korzystać z owoców tej pracy i również przyczyniać się do wzmocnienia i rozwoju europejskiej marki również na rynku polskim. Należy zaznaczyć, że dziś dzięki uczestnictwu w największej w Europie organizacji handlu hurtowego w naszym sektorze mamy otwartą drogę do setek zakładów produkcyjnych w całej Europie, którzy dla naszych partnerów z EDT produkują towary pod marką Concept. Dzięki skali wspólnych zakupów oraz siły naszej organizacji możemy zaoferować przede wszystkim towary dobrej relacji ceny do jakości, a co najważniejsze są to producenci, z którymi nasi partnerzy współpracują wiele lat, co ma olbrzymią wartość dla uniknięcia ryzyka współpracy z nieuczciwym dostawcą.
W 2014 r. rozpoczęło się stopniowe odświeżanie wizerunku marki Concept, która zyskała nowy logotyp oraz system identyfikacji wizualnej. Zmiana odbywa się etapami, a pierwsze materiały wizerunkowe w nowym wydaniu pojawiły się na polskim rynku w 2015 r.